• Autor objave:

Prisjetimo se da je prošle godine svaki peti poginuli na cestama u Hrvatskoj bio vozač motocikla ili mopeda. Iako se sezona vožnje na dvama kotačima bliži kraju nije na odmet još jednom upozoriti sve na cesti kako bi bili što svjesniji, bolji, ali i sigurniji vozači.

Da biste postali sigurniji vozač morate razumjeti da vožnja motocikla ne ovisi isključivo o vašim fizičkim predispozicijama, već je ona niz kompleksnih radnji koje valja poštivati i usavršavati da bi vaša “karijera” bila što sigurnija. Često je jednostavnije sam otkriti kako se upravlja motociklom nego slušati suhoparne savjete onih koji za to nisu obučeni.

Najčešća pogreška je kriva procjena kada i gdje smijete “odvrnuti” gas jače nego je to uobičajeno. Prije svega dobro upoznajte motocikl prije nego krenete u zavoje. Prebacivanjem tijela naprijed i nazad, na unutarnju i vanjsku stranu motocikla lakše ćete savladavati zavoje, ali i kočiti. Proučite pojam ‘counter steering’ – on je sveprisutan čak i u vožnji biciklom. Na primjer, guranjem lijeve ručice volana kotač skreće udesno ili guranjem desne ručice volana kotače se zakreće ulijevo. Što jače gurnete ručicu volana to će se motor više nagnuti i brže skrenuti.

Motociklisti voze motore u prometu

Uvijek imajte na umu da je zaustavni trak gotovo svakog motora, za idealnih uvjeta, pri brzini 100 km/h otprilike 35 metara. Trenirajte panično kočenje i na za to predviđenim mjestima istrenirajte kočenje prednjom i zadnjom kočnicom. Kažiprst i srednji prst uvijek imajte na ručici kočnice kada gas nije do kraja.

Hrabrost ne nosite sa sobom na gradske ulice jer tamo vam ona neće trebati. Nju ostavite za piste ili mjesta na kojima ćete sigurno brusiti vozačke sposobnosti.